In this lesson you will learn following phrases. Click the image to hear pronunciation.

die Lektion

lesson

kochen

to cook

das Restaurant

restaurant

aufspringen

to jump

zuhören

to listen

allein

alone

das Restaurant

/rails/active_storage/blobs/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBdlVHIiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--11ec4a35c838cf5106ca3bc925cec4ca061467b9/das%20Restaurant.mp3

restaurant

kochen

/rails/active_storage/blobs/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBdmNHIiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--ea6c23104ea16c09e9b49e4a606d063723e7d4dd/kochen.mp3

to cook

die Lektion

/rails/active_storage/blobs/eyJfcmFpbHMiOnsibWVzc2FnZSI6IkJBaHBBdllHIiwiZXhwIjpudWxsLCJwdXIiOiJibG9iX2lkIn19--53cdc52c1287577d272e88c494689571ab8e333f/die%20Lektion.mp3

lesson

Translate this into German.

Sorry, try again.
Correct!

Mein erster Kochkurs

Mein erster Kochkurs

My first cooking class

Ich möchte lernen, wie man kocht, also bin ich heute in einer Kochstunde.

I want to learn how to cook, so today I am in a cooking class.

Ich bin alleine hier, aber es gibt noch andere Schüler in der Klasse, damit ich mit ihnen reden kann.

I am here alone, but there are other students in the class, so I can talk to them.

Ich bin sehr aufgeregt, hier zu sein, denn es ist ein Traum von mir, das Kochen zu lernen.

I am very excited to be here it is a dream of mine to learn how to cook.

Die Lehrerin ist sehr nett. Sie kommt aus Frankreich, und sie sagt, dass sie in Paris in Restaurants gekocht hat, als sie jünger war.

The teacher is very nice. She is from France, and she says that she has cooked in restaurants in Paris when she was younger.

Vielleicht kann ich eines Tages in einem Restaurant in Paris arbeiten.

Maybe one day I can work in a restaurant in Paris.

Ich träume von Paris und höre der Lehrerin nicht zu.

I am daydreaming about Paris and I am not listening to the teacher.

"Susi, hörst du mir zu?", fragt die Lehrerin.

"Susie, are you listening to me?" the teacher asks.

Sie lässt mich aufspringen, weil ich mit Tagträumen beschäftigt bin.

She makes me jump because I am busy daydreaming.

"Ja, ja, ja, ja, ja, ich höre zu, Entschuldigen Sie", antworte ich.

"Yes, yes, yes, I am listening, sorry teacher," I reply.

"Großartig. Okay, also lernen wir heute für die erste Lektion, wie man Pizza macht.

"Great, okay, so for the first lesson today we are learning about making pizza.

Die beste Pizza, die man essen kann", sagt die Lehrerin.

The best pizza you can eat," the teacher says.

Ich fange an, über Pizza zu träumen, Pizza zu essen in Italien, vielleicht in Neapel oder in Rom.

I start to daydream about pizza, eating pizza in Italy, maybe in Naples or in Rome.

Ja, ich kann mir vorstellen, wie ich auf der spanischen Treppe in Rom sitze und Pizza esse.

Yes, I can see myself sitting on the Spanish Steps in Rome eating pizza.

"Susi, hallo? Hörst du mir zu? Ich spreche mit dir", sagt die Lehrerin.

"Susie, hello? Are you listening? I am talking to you," the teacher says.

"Oh, es tut mir so leid, ich habe an... Pizza gedacht, aber ich höre zu, bitte fahren Sie fort", sage ich.

"Oh, I am so sorry, I was thinking about... pizza, but I am listening, please continue," I say.

Aber bevor sie weitermachen kann, träume ich wieder, diesmal träume ich davon, in meinem eigenen Restaurant in Paris Pizza zu machen.

But before she can continue, I am daydreaming again, this time I am daydreaming about making pizza in my own restaurant in Paris.

Ja, das ist jetzt mein Plan. Ich kann kochen lernen, und dann kann ich in Paris jeden Tag Pizza kochen.

Yes, this is my plan now. I can learn to cook, and then I can cook pizza every day in Paris.

Das ist ein großartiger Plan! Ich weiß, dass ich diesen Plan machen kann, wenn ich hart arbeite.

This is a great plan; I know I can do this plan if I work hard.

"Susi, zum letzten Mal!" ruft die Lehrerin. "Wo bist du? Warum bewegst du dich nicht?

"Susie, for the last time!" shouts the teacher, "where are you? Why are you not moving?

Man kann nicht kochen lernen, wenn man nicht zuhört", fährt sie fort.

You cannot learn to cook if you do not listen," she continues.

"Oh nein... Es tut mir wirklich sehr leid. Ich kann nicht aufhören, vom Kochen in Paris zu träumen, das ist mein Plan für die Zukunft", sage ich.

"Oh no... I really am sorry teacher. I can't stop daydreaming about cooking in Paris, this is my plan for the future," I say.

"Ich verstehe", antwortet die Lehrerin. "Aber du wirst nicht in Paris kochen, wenn du nicht in dieser Klasse kochen kannst, oder?"

"I understand," the teacher replies, "but you are not going to cook in Paris if you cannot cook in this class, can you?"

"Nein, nein, nein, nein, nein, Sie haben Recht. Okay, ich bin bereit. Also, ähm, was machen wir noch mal?", frage ich.

"No, no, no, you are right. Okay, I am ready. So, erm, what are we doing again?" I say.

"Oh, ich gebe auf!", ruft die Lehrerin

"Oh, I give up," exclaims the teacher.

This is important vocabulary from the previous section. Play the sounds and practice pronunciation.

  • zuhören to listen
  • rufen to shout
  • tagträumen to daydream
  • allein alone
  • das Restaurant restaurant
  • die Lektion lesson
  • kochen to cook
  • machen to do
  • sich bewegen to move (oneself)
  • arbeiten to work
  • aufspringen to jump

Drag and drop words and expressions to their correct translations.

restaurant

to move (oneself)

to jump

to work

alone

allein sich bewegen aufspringen das Restaurant arbeiten
Sorry, try again.